2. november 2015

Esimesed sammud loomisprotsessis. (P3)

Iga loomisprotsess saab alguse ideest ja meie ideid kirjeldasime eelmises postituses (
Esialgsed ideed ja mängukirjeldus. Hobuse värvused ja takistuse tüübid. (P2) ). Kui idee on olemas, tuleb hakata tegelema teostusega. See postitus räägibki sellest, mis siiani tehtud on.

1. Väga algne mängulaua mudel koos paber takistusega ja lühike mängukirjeldus
See mängulaua mudel (pildid 1-3) seletab väga lihtsalt tulevast mängulauda. Mängulaud koosneb ruutudest, kuhu mängijad oma ponidega astuvad (täringut veeretades, nagu tsirkuse mängus). Ruutudele on võimalik asetada takistusi, mis hõlmavad 2-4 ruutu (mudel 3 ruudu suurune). Igal takistusel on tõuke ala (pildil punane), maandumis ala (pildil roheline) ja takistuse ala (pildil ülaltvaates triibuline). Kui ponil saavad käigud otsa punasel ala, siis ta tõrgub (ehk keeldub hüppamast) ja järgneb negatiivne efekt (nt. jääb korra vahele). Kui poni käigud saavad otsa takistuse peal, siis ta tõmbab selle maha ja  järgneb negatiivne efekt (nt. järgmine kord käib -3 ruutu sellest, mis veeretab). Kui poni käigud saava otsa rohelisel ala või peale seda, siis poni on takistuse ilma vigadeta ületanud. Nendes reeglites võib tekkida veel muutusi ning on plaanis anda igale ponile eraldi võime, mis aitab ühe või teise negatiivse efekti vastu.
Pilt 1. Mõned ruudud rada ja müüri-stiilis takistus
Pilt 2. Müüri-stiilis takistus
Pilt 3. Takistus mängulaual


2. Ponifiguuride visandid paberil
Pilt 3. Heleni visioon ponifiguuridest
Pilt 4. Eliise visioon ponifiguuridest

Eliise arvates peaks ponidel olema ka tiivad ja/või sarved ehk oleks tegu mütoloogiliste loomadega pegasused ja ükssarvikud. Sellised ponifiguurid on väga head mängu lasteversiooni (pilt 4).

3. Esimesed proovid 3D programmiga Blender
 Helen: "Blenderit olen varem kasutanud, kuid sellest on möödas paar aastat. Et uuesti meelde tuletada, kuidas miski käis, vaatasin Blender 2.7 tutorial (õpetus) videosid (Youtube'i lingid postituse lõpus). Tegin ka esimesed katsed poni kapja/jalga modeleerida. Ilmselt tuleb teha veel mitu proovi, enne kui jalga edasi modeleerin."

Pilt 5. Kaks katset teha hobuse/poni kapja ja osa jalga programmiag Blender.


4. Esimene käsitsi valmistatud takistuse mudel
Kuigi ilmselt lõpuks on enamik takistusi tehtud 3D printeriga, siis esimese mudeli valmistasime käsitsi papist, traadist ja grilltikkudest. Eliise värvis latid ja Helen lõikas grilltikud parajaks. Piltidel 6 ja 7 on takistuse suuruse võrdluseks kasutatud Portugali 2002. aasta 50 sendist münti (euro).

 Pilt 6. Takistus koos kahe latiga.
 Pilt 7. Latid käivad lahti ja kobade (asjad, millele toetuvad latid) kõrgusi saab muuta.




Youtube'i lingid:
1) "Blender 2.7 Tutorial #1 : Navigating in 3D & The Basics #b3d "
https://www.youtube.com/watch?v=zHdTUJBs7so 
2) "Blender 2.7 Tutorial #3 : Building a Snowman #b3d" 
3) "Blender 2.7 Tutorial #5 : Intro To Edit Mode #b3d"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Tegu on põhiliselt digitaalse õpimapiga, mitte blogiga. Palun veenduge, et teie kommentaar on viisakas ja korrektne.
Töö autorid: Helen Õunapuu & Eliise Reim

Creative Commonsi litsents
See teos on litsentseeritud Creative Commonsi Autorile viitamine + Jagamine samadel tingimustel 3.0 Eesti litsentsiga